OGÓLNE ZASADY REKLAMACJI PRODUKTU
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Probiotyki Dla Koni względem Użytkownika za sprzedany Produkt są określone w przepisach prawa, tj. odpowiednio:
- w przypadku Produktów kupionych do dnia 31.12.2022 roku, zasady odpowiedzialności Probiotyki Dla Koni w razie stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej Produktu określają przepisy ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2022 roku (reklamacja Produktu na podstawie rękojmi);
- w przypadku Produktów kupionych od dnia 01.01.2023 roku zasady odpowiedzialności Probiotyki Dla Koni w razie stwierdzenia niezgodności Produktów z Umową Sprzedaży określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a Ustawy o Prawach Konsumenta i następne (reklamacja Produktu na podstawie niezgodności z umową).
2. Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podawane w oświadczeniu gwarancyjnym (np. karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu).
3. Probiotyki Dla Koni obowiązany jest dostarczyć Użytkownikowi Produkt zgodny z zawartą Umową Sprzedaży, bez wad.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Użytkownika na przykład pisemnie na adres: MERXCON, Czerskie Rumunki 67, 87-603 Wielgie, z dopiskiem „Reklamacja Probiotyki dla Koni”. Jeżeli reklamacja dotyczy Produktu zwykle celowe jest jego dostarczenie MERXCON razem z żądaniem, w celu umożliwienia Probiotyki Dla Koni zbadania Produktu i ustosunkowania się do żądań.
5. Zaleca się podanie przez Użytkownika w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady/niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży (naprawa albo wymiana) lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Probiotyki Dla Koni. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6. Probiotyki Dla Koni ustosunkuje się do reklamacji Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Probiotyki Dla Koni nie udzielił odpowiedzi na reklamację Użytkownika w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację.
REKLAMACJA PRODUKTU NA PODSTAWIE RĘKOJMI
(Postanowienia tego rozdziału dotyczą reklamacji Produktów kupionych przez Użytkownika do dnia 31 grudnia 2022 roku.)
- Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną, Probiotyki Dla Koni ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika i rozpoznaje reklamacje z tego tytułu na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za produkt (art. 556 i następne Kodeksu cywilnego).
2. W razie stwierdzenia wady Produktu Użytkownik może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Probiotyki Dla Koni niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, Sprzedaży w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady. Użytkownik nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada Produktu jest nieistotna;
- żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Probiotyki Dla Koni jest zobowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika;
z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu Cywilnego.
3. Użytkownik może zamiast zaproponowanego przez Probiotyki Dla Koni usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Probiotyki Dla Koni. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
4. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Probiotyki Dla Koni do reklamacji Użytkownika lub do wykonania uprawnień Użytkownika wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Probiotyki Dla Koni, zgodnie z art. 561(2) w zw. z art. 354 § 2 Kodeksu Cywilnego, Użytkownik zobowiązany będzie dostarczyć Produkt na koszt Probiotyki Dla Koni na adres MERXCON, Czerskie Rumunki 67, 87-603 Wielgie, z dopiskiem „Reklamacja”. Szczegóły dotyczące udostępnionych przez Probiotyki Dla Koni sposobów bez kosztowego dostarczenia mu przez Użytkownika Produktu do Probiotyki Dla Koni mogą znajdować się w Sklepie Internetowym w odpowiedniej zakładce dotyczącej reklamacji lub zostaną udostępnione podczas kontaktu z BOK. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Użytkownika byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Użytkownik może zostać poproszony o udostępnienie Probiotyki Dla Koni, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
5. Probiotyki Dla Koni odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Użytkownikowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
REKLAMACJA PRODUKTU NA PODSTAWIE NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ
(Postanowienia tego rozdziału dotyczą reklamacji Produktów kupionych przez Użytkownika od dnia 1 stycznia 2023 roku)
- Jeżeli sprzedany Produkt jest niezgodny z zawartą Umową Sprzedaży Probiotyki Dla Koni ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika i rozpoznaje reklamacje z tego tytułu na podstawie przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta dotyczących niezgodności towaru z umową (art. 43a i następne Ustawy o Prawach Konsumenta).
2. W razie niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Użytkownik może żądać naprawy Produktu lub wymiany. Jeżeli doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Probiotyki Dla Koni, Probiotyki Dla Koni może:
- wymienić Produkty, gdy Użytkownik żądał naprawy lub
- naprawić Produkt, gdy Użytkownik żądał wymiany.
Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Probiotyki Dla Koni, Probiotyki Dla Koni może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży, a Użytkownik może zgłosić żądanie wskazane w ust. 4 poniżej. Dla oceny 'nadmierności kosztów’ bierze się pod uwagę wszystkie okoliczności sprawy.
3. W przypadkach wskazanych w ust. 2 lit. a-b powyżej Użytkownik udostępnia Probiotyki Dla Koni Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Probiotyki Dla Koni naprawia lub wymienia Produkt w rozsądnym czasie od chwili, kiedy Użytkownik poinformował Probiotyki Dla Koni o niezgodności Produktu i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika. Probiotyki Dla Koni ponosi koszt naprawy lub wymiany Produktu. Probiotyki Dla Koni zapewnia odbiór Produktu na własny koszt, w tym celu Probiotyki Dla Koni umożliwia odbiór reklamowanego Produktu przez upoważnione przez Probiotyki Dla Koni osoby w Sklepach Stacjonarnych lub umożliwia w inny sposób odbiór Produktu od Użytkownika na koszt Probiotyki Dla Koni. Szczegóły dotyczące udostępnionych przez Probiotyki Dla Koni sposobów bez kosztowego odebrania Produktu przez Probiotyki Dla Koni mogą znajdować się w Sklepie Internetowym w odpowiedniej zakładce dotyczącej reklamacji. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Użytkownika byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Użytkownik może zostać poproszony o udostępnienie Probiotyki Dla Koni, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu w miejscu, w którym Produkt się znajduje
4. W razie stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Użytkownik może żądać obniżenia ceny albo zwrotu ceny z powodu odstąpienia od umowy, jeżeli:
- Probiotyki Dla Koni odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 2 powyżej;
- Probiotyki Dla Koni nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust.3 powyżej;
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Probiotyki Dla Koni próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 2 powyżej;
- z oświadczenia Probiotyki Dla Koni lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
5. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny Produktu, w jakiej wartość Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży zostaje do wartości Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży. Probiotyki Dla Koni zwraca Użytkownikowi kwotę należną w ramach obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Użytkownika o obniżeniu ceny.
6. Użytkownik nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży i żądać zwrotu ceny za Produkt, jeśli niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotna. Przyjmuje się, że niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest istotna. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Użytkownik niezwłocznie zwraca Probiotyki Dla Koni Produkt na jego koszt. Probiotyki Dla Koni zwraca Użytkownikowi Cenę Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Produktu lub dowodu odesłania Produktu. Jeśli niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży dotyczy tylko niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Użytkownik może odstąpić od Umowy Sprzedaży tylko w odniesieniu do tych Produktów. Wyjątkiem jest sytuacja, w której Użytkownik może odstąpić od Umowy Sprzedaży wszystkich Produktów, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać od Użytkownika, żeby zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
7. Probiotyki Dla Koni zwraca cenę takim samym sposobem zapłaty, jakiego użył Użytkownik, chyba że Użytkownik wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie powoduje dla niego żadnych kosztów.
8. Probiotyki Dla Koni odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, która istniała w chwili dostarczenia Produktu i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, chyba że termin przydatności do użycia jest dłuższy.
9. Probiotyki Dla Koni nie odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, jeśli Użytkownik, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, dostał wyraźną informację o tym, że nabywany Produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem, zabrudzeniem, etc.) zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.